DŻEM WEGAŃSKI

Dziś będzie kulinarnie, bo w końcu znalazłam trochę czasu na przygotowanie czegoś pysznego.
Pokaże Wam, jak w naprawdę prosty sposób zrobić dżem wegański i dietetyczny tzn. bez cukru, w zasadzie z samych suszonych owoców.

Najpierw należy wybrać sobie z jakich owoców chcemy zrobić dżem, ja wybrałam śliwki i morele suszone.

Wrzucamy owoce do rondelka. Z pół kilograma suszonych moreli, wyszły dwa średnie słoiki dżemu. Śliwek kupiłam połowe mniej, więc wyszedł jeden słoik.

dżem wegański


dżem wegański
Dodajemy trochę wody, tak naprawdę ciężko jest powiedzień ile, na początek pół rondelka. Obserwujemy owoce cały czas, kiedy woda wyparuje, trzeba dodać trochę tak żeby nic się nie przypaliło.


dżem wegański
Śliwki były gotowe w 20 minut, natomiast morele troszkę dłużej, około 40 minut.
dżem wegański
Smacznego!
Jeśli zastanawiacie się do czego można użyć taki pyszny własnoręcznie zrobiony dżem to podrzucam Wam kilka pomysłów:
  1. Oczywiście do kanapek czy wafli ryżowych.
  2. Na śniadanie do: jogurtu, owsianki, wszelakich płatków.
  3. Do naleśników.
  4. Do bezglutenowych placuszków na przykład z tego przepisu: klik
  5. Do ryżu, na szybki obiad na słodko.
  6. Można nawet do herbaty, jako słodzik z dodatkowymi walorami smakowymi.
  7. Do lodów.
  8. Do kaszy manny, pamietam takie jedzenie z przedszkola, chociaż to chyba był syrop, dżem też może być.
  9. Do budyniu.
  10. Do omletów.
  11. Do ciast, szczególnie tych mało słodkich np. babki.
  12. Jako wypełnienie do paczków. 
  13. Do puddingu z nasion chia (szałwi hiszpańskiej).
  14. Jako nadzienie do własnoręcznie zrobionych czekoladek.
  15. Do gofrów.
  16. Do serów (dla nie-wegan, lub do ser wegańskich? ).
  17. Wymieszać z mlekiem roślinnym, powstanie shake owocowy.
  18. Do zrobienia owocowych skórek. Moje ostatnie odkrycie! Dżem rozsmarować na papierze i włożyć na kilka godzin do dehydratora. Super, zdrowa przekąska!
  19. Do wody gazowanej, powstaje woda smakowa.
  20. Zrobić sos. Przykład: wymieszać dżem z chilli, może być w postaci sosu lub płatków, dodać sos sojowy (ja używam liquid aminos ponieważ sos sojowy zawiera gluten) i gotowe 🙂

Dajcie znać do czego Wy używacie zdrowych dżemów, chętnie uzupełnię listę o nowe pomysły.